حجم وسیع تبلیغات برندهای خارجی و واردات از طریق مجاری رسمی و غیررسمی توسط قاچاقچیان قانون دان، اکوسیستم کارآفرینی را به مخاطره انداخته است.

تهران بزرگ

حجم وسیع تبلیغات برندهای خارجی و واردات از طریق مجاری رسمی و غیررسمی توسط قاچاقچیان قانون دان، اکوسیستم کارآفرینی را به مخاطره انداخته است.

در این نشست دکتر خسرویان رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تهران بزرگ ضمن اشاره به موانع کارآفرینی در ایران به سوالات کارآفرین پاسخ دادند. وی با اشاره به ضعف قانون گذاری در کشور افزود: در مورد تعریف کارآفرینی دیدگاه­های مختلفی وجود دارد و درک کامل مفهوم و موضوع کارآفرینینیازمند اطلاع از دیدگاه ­های بین رشته­ ای میباشد. کارآفرینی برحسب ماهیت خود و توجه محققان رشته ­های مختلف از نظر روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، صنعت و حتی تاریخی تعریف شده است. اهمیت مباحث کارآفرینی بر کسی پوشیده نیست و همواره مورد اشاره و تائید مقام معظم رهبری بعنوان عالیترین مقام و جایگاه در جمهوری اسلامی ایران بوده است. ایران بزرگ امروز بیش از هر زمان دیگر به کار و کارآفرینی نیاز دارد تا همچون عقابی تیز پرواز، در فضای پیشرفت و آبادانی و افتخار اوج گیرد. متاسفانه در بیش یک قرن سابقه قانونگذاری در کشور، بیش از ۱0 هزار قانون تصویب کرده ایم؛ این در حالی است که این میزان قانون برابر قوانین مصوب مجلس فرانسه در سه قرن اخیر است. اکثریت این قوانین مانع کسب و کار در کشور بوده و باید برای حل این مشکل در جهت تسهیل قوانین کشور گام برداشت. عمده ترین عامل ضد انگیزشی کارآفرینی در ایران آن است که سود ناشی از فعالیت ­های صنفی، تولیدی و کارآفرینی نسبت به سایر فعالیت ­های اقتصادی بسیار ناچیز می­ باشد. رییس سازمان بسیج اساتید تهران بزرگ به تحرکات دانشگاه ها در حوزه کارافرینی و شرکت های دانش بنیان اشازه کرد و گفت: این جای تاسف است که تمرکز شرکتهای استارتاپی دانشگاه های برتر کشور روی کسب و کارهای خدماتی مانند تاکسی اینترنتی است و باید کسب کارها نواورانه تر و دارای هسته ای فناورانه تر و افق گشاتر باشد. بیش از شصت قلم کالای صادراتی دارای مزیت نسبی دارد که آنها هم بدلیل پیچیدگی پایین فن آوری جزو کالاهای اولیه بشمار می روند. دکتر خسرویان در بخشی دیگر از پرسش و پاسخها با اشاره به اهمیت صادرات اشاره کرد و گفت: مهمترین مانع در کارآفرینی بحث بین المللی سازی است. صادرات و ارتباط با سایر کشورها و فن آوری های نوین وارداتی و ارتباط با کشورهای پیشرفته صنعتی در ایران ضعیف است که کارآفرینان باید با ایجاد دانش انباشته به کسب و کارهای جدید دست پیدا کنند. عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور افزود: پذیرش ریسک به دلیل رکود اقتصادی کشور و پشتیبانی فرهنگی هم از دیگر عوامل ضعف کارآفرینی در کشور هستند .با توجه به شرایط مختلف منطقه ای در کشور، باید شناخت دقیق تری از وضعیت کارآفرینی در مناطق مختلف داشته باشیم و سیاست هایمان متناسب با همان وضعیت ها باید تدوین شود. در انتها وی شکل دهی و کنش گری فعال در اکوسیستم کارافرینی از طریق ارتباط نهادهای مرتبط با بخش خصوصی و رسیدن به اجماع از مهمترین راهکارهای دست یابی به کارآفرینی موفق در جامعه دانست.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.