زن و خانواده در نظام اسلامی دو عامل مؤثر تمدن‌ساز هستند

تهران بزرگ

زن و خانواده در نظام اسلامی دو عامل مؤثر تمدن‌ساز هستند

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران گفت: زن و خانواده نقش مؤثری در شکل‌گیری جامعه مطلوب اسلامی دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید دانشگاه های تهران بزرگ، جلیل دارا، رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران در نخستین نشست معاونان امور بانوان و خانواده بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: خانواده به عنوان یک نهاد مهم و زن به عنوان یک کارگزار مؤثر در خانواده و جامعه، نقش مؤثری در شکل‌گیری جامعه مطلوب اسلامی دارند.

وی افزود: با وقوع انقلاب اسلامی تحولی بنیادین در معرفی شأن و جایگاه واقعی زن در جامعه صورت گرفته است که البته باید برای رساندن این شأن به جایگاه مطلوب آن تلاش کرد و این وظیفه بر عهده قشر تحصیل کرده و دانشگاهی است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران با تأکید بر ایجاد گرو‌ه های علمی حل مسئله با دو موضوع زن و خانواده در دانشگاه‌های تهران گفت: این حرکت در مسیر حل مشکلات مربوط به حوزه زنان و خانواده است.

دارا بیان کرد: امروز جایگاه زن در نظام اسلامی در نقش یک نیروی مؤثر تمدن‌ساز است و جامعه اسلامی متعالی زمانی شکل می‌گیرد که نظام خانواده بر مبنای دستورات دینی و ارزش‌های اسلامی استوار شود.

در این جلسه جمیله علم‌الهدی، دبیر شورای تحول و نوسازی آموزش کشور نیز بر تلاش فکری و نظری اساتید در حوزه مطالعات زنان و خانواده اشاره و نقش اساتید را کلیدی و مهم عنوان کرد.

سجاد فخرايی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.