برای تمدن سازی اسلامی نیازمند هنر متعهد و انقلابی هستیم

تهران بزرگ
 دارا:

برای تمدن سازی اسلامی نیازمند هنر متعهد و انقلابی هستیم

جلیل دارا، رئیس بسیج اساتید دانشگاه های تهران، در جلسه تودیع و معارفه کانون بسیج اساتید دانشگاه هنر بیان داشت نخبگان و اساتید حوزه هنر در تولید هنر متعهد و انقلابی نقشی سازنده دارند. 

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه های تهران بزرگ، جلیل دارا، رئیس بسیج اساتید دانشگاه های تهران، در جلسه تودیع و معارفه کانون بسیج اساتید دانشگاه هنر بیان داشت نخبگان و اساتید حوزه هنر در تولید هنر متعهد و انقلابی نقشی سازنده دارند. 

وی هنر را یکی از بهترین ابزارهای حراست از فرهنگ و هویت یک کشور و نشر آن ها دانست و انقلاب اسلامی را نقطه عطف شکل گیری هنر متعهد و تمدن ساز عنوان کرد.

دکتر دارا افزود برای تمدن سازی اسلامی نیازمند هنر متعهد و انقلابی هستیم، چرا که هنر فاخر در شکل گیری و معرفی یک تمدن نقش کلیدی دارد.

جلیل دارا عنوان داشت انتظاری که از اساتید بسیجی در حوزه هنر می رود این است که اولاً در تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی ایفاگر نقشی مهم باشند دوم اینکه در هدایت و مدیریت عرصه های مختلف هنری در جامعه نقش آفرین باشند.


وی تأثیر عمیق هنر در معرفی یک تمدن و حراست از فرهنگ و هویت یک کشور را بی نظیر دانست و افزود هنر به عنوان یک ابزار نرم فرهنگ ساز نیز می تواند خنثی کننده حملات تهاجمی دشمن علیه فرهنگ و هویت کشور باشد.


دارا همچنین بر ضرورت گروه های علمی مسئله محور در حوزه هنر با محوریت اساتید متعهد و انقلابی تأکید کرد.

 

انتهای پیام/

سجاد فخرایی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.