حماسه نه دی اوج تجلی مردم سالاری دینی است

تهران بزرگ
دارا:

حماسه نه دی اوج تجلی مردم سالاری دینی است

دکتر دارا در نشست اساتید بسیجی دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس: نهم دی ماه تجلی مردم سالاری دینی است و این، از ویژگی های نظام اسلامی است که مبتنی بر رابطه امت و امامت است

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه های تهران بزرگ، جلیل دارا، رئیس بسیج اساتید دانشگاه های تهران، در جلسه نشست اساتید بسیجی دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس که به مناسبت بزرگداشت حماسه نهم دی ماه و به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دراین دانشگاه برگزار شد بیان داشت نهم دی ماه تجلی مردم سالاری دینی است و این، از ویژگی های نظام اسلامی است که مبتنی بر رابطه امت و امامت است.


دکتر دارا افزود امروز در دوره ای هستیم که جمهوری اسلامی چهل سال دوره پر افتخارش را پشت سر گذاشته و وارد مسیری شده است که بر اساس ظرفیت هایش قدم در راه تمدن سازی بر می دارد.


وی نقش مردم را در پیشبرد اهداف متعالی جمهوری اسلامی پررنگ دانست و بیان داشت مردم در ایران، حافظان اصلی این نظام هستند چون در نظام اسلامی، مردم جایگاه مهمی در تعیین سرنوشت کشور دارند


وی با تاکید بر بیانیه گام دوم و فضای حاکم بر منطقه و بین الملل، نقش تمدن ساز ایران را پررنگ دانسته و بر ضرورت تحول آفرینی در عرصه های مختلف نظام چه از حیث ساختاری و چه از حیث کارگزاری تاکید نمود. 


دارا افزود امروز رقیب و هماورد اصلی تمدن غرب، تمدن اسلامی است و جهان اسلام با کنش گری موثر ایران تمام ظرفیت های تمدن سازی را داراست لذا با اتکا به این سرمایه ها به ویژه قشر نخبه و دانشگاهی باید راه را برای رسیدن به تمدن اسلامی هموار نمود و راه آن از مسیر دولت سازی می گذرد.
دارا توجه به توان داخلی، اعتماد به نیروی جوان و نخبه کشور  را در کنار سرمایه های عظیم مادی و معنوی، زمینه ساز درخشش جمهوری اسلامی در سطح منطقه ای و بین المللی دانست که این درخشش، مقدمه ظهور تمدن نوین اسلامی است.

 

انتهای پیام/

سجاد فخرایی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.