دنیای غرب از استیلای گفتمان مستدّل و معارف عمیق اسلامی بر سفسطه‌ پوچ اومانیسم و ماتریالیسم هراس دارد

asatid
محمدرضا مردانی در گردهمایی مجازی «جهاد تبیین واستاد انقلابی»:

دنیای غرب از استیلای گفتمان مستدّل و معارف عمیق اسلامی بر سفسطه‌ پوچ اومانیسم و ماتریالیسم هراس دارد

رسالت بسیج اساتید بعنوان نهضتی که دارای خیل عظیمی از متخصصین در عرصه‌ی علم، رسانه و هنر است، در جبهه جهاد تبیین عظیم و بی بدیل است و دقیقاً به همین میزان از مسئولین توقع می‌رود که مسیر را برای ورود اساتید انقلابی به عرصه‌های مورد نیاز جمهوری اسلامی و امت مسلمان من جمله آوردگاهِ جهاد تبیین هموار کنند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، مردانی در گردهمایی مجازی «جهاد تبیین و استاد انقلابی» که به همت بسیج اساتید تهران بزرگ برگزار شد، گفت:دهه‌ی پیروزی انقلاب را به درستی دهه‌ی فجر نامیده‌اند، این پیروزی حقاً پیروزی نور بر تاریکی بود. طلیعه‌ی پیروزی انقلاب اسلامی ایران فجری بود که شرق و غرب عالم را روشن کرد. روشنگری و تبیین اساس شکل‌گیری نهضت بود. امام عظیم الشأن بیش و پیش از هر کسی در تاریخ معاصر تشیّع متوجه اهمیّتِ تبیین و روشنگری بودند.در اوج دوران سیاه طاغوت و در میانه‌ی خفقان سیاسی و امنیتیِ دهه 40، امام یک تنه عَلمِ تبيین و روشنگری را برافراشتند و ابتدا با سخنرانی متقّن و شجاعانه‌ی خود در سال 41 علیه لایحه‌ی انجمن های ایالتی و ولایتی دولت علم، روحانیون را از نقشه‌های بلند مدت استعمار برای کشور آگاه کردند و در ادامه و در سال 42 با قیام علیه لایحه ی کاپیتالاسیون مردم را نيز وارد شعاع دايره‌ي روشنگري‌هاي خود نمودند.

وی افزود: قطعاً اگر قرار باشد برای خروش سيل مردم در بحبحه‌ي انقلاب در سال 57 سرچشمه‌اي تصور شود این سرچشمه، جهاد تبیینی بود که امام از دهه‌ي 40 شروع كرده بودند. اينكه مقام عظماي ولايت موكداً بر جهاد تبيين تأكيد دارند و  از جمله همین دیروز در دیدار با فرماندهان نیروی هوائی ارتش فرمودند: ” جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است“ دقيقاً ناظر به همين موضوع است كه ايشان به نيكي مي دانند كه اگر قرار باشد تحوّل و تطّوري در روحيه و رويكرد يك ملت ايجاد شود اساسش تبيين است. تبیین و جهاد تبیین در اسلام سابقه‌ای به بلندای خود اسلام دارد. یکی از تجلّی‌های جهاد تبیین در صدر اسلام حرکتِ روشنگرانه‌ای بود که امام سجّاد (ع) و حضرت زینب (ع) از همان عصر عاشورا و با همه‌ی توان و مقدورات خود شروع کردند. مقام معظم رهبری به درستی به این نکته اشاره کرده‌اند و فرموده‌اند: «اگر روز عاشورا اوج مجاهدت همراه با فداکاری است، چهل روز بعد از عاشورا، اوج مجاهدت همراه با تبیین و افشاگری است.» کربلا با آن همه  صحنه‌های تاریخ ساز بدون جهاد تبیین منشأ چنین تحولات شگرفی در عالم نمی شد، بقول شاعر کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

تاکید بر لزوم تبیین افتخارات اسلام و مسلمین

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان آنکه محورهای نبرد تبیین متعدد هستند و باید به همه‌ی آنها پرداخت، اهمّی از این محورها را عنوان کرده و افزود: جوانان ما باید با افتخارات و فتوحات و اختراعات اسلام و مسلمین آشنا باشند. از سین کیانگ در چین تا کردوآی اسپانیا در قلب اروپا (کردوای امروزی در اسپانیا، در روزگار تسلط مسلمانان بر آندلس با اسم قرطبه سالها مرکز حکومت ولایت اندلس در جامعه ی اسلامی بود)، در جای جای این جغرافیایِ گسترده آثار فاخری از شکوه تمدن اسلامی موجود است. جوان و نوجوان ما باید بداند که اکثر کشفیاتی که منشا تحوّل در علوم مختلف بوده و هستند را مسلمانان کشف کردند. همین اتانولی که اکنون با شیوع کرونا منبع اصلی گندزدائی در دنیاست تنها یکی از چندین اکتشاف زکریای رازی پزشک مسلمان ایرانی است، و زکریای رازی تنها یکی از ده‌ها شیمیدان کاشف مسلمان است!

باور « ما می توانیم» تنها یک شعار نیست بلکه یک باور و یک تجربه‌ی اصیل اسلامی است

این استاد دانشگاه ادامه داد: در این مجال کوتاه فرصت احصاء هزاران اختراع و اکتشاف مسلمانان وجود ندارد، ولی اگر به عنوان مثال به حوزه‌ی ریاضیات بخواهیم اشاره کنیم: قانون کسینوس، هندسه تحلیلی، حل هندسی، معادلات درجه سوم، حل معادلات درجه سوم، حل معادله درجه دو از طریق تکمیل مربع، محاسبه عدد پی تا 16 رقم اعشار، فرمول‌های مثلثاتی، علم مثلثات ،اختراع محاسبات عددی، قانون کوتانژانت، معادلات کوشی-ریمان، هندسه سهموی یا هایپربولیک، عدد کسری، اعشار، اعداد گنگ، بسط ثابت، علم جبر که بسیاری آن را مهمترین پایه‌ی ریاضات می دانند تنها گوشه‌ای از صدها کشف ریاضی دانان مسلمان در حوزه‌ی ریاضیات هستند.همین الگوریتمی که اکنون پایه‌ی برنامه نویسی و ساخت دنیایی از نرم افزارهاست در واقع برگرفته از کلمه الخوارزمی و از اکتشافات اوست. این‌ها را باید جوان مسلمان بداند، تا باور کند که « ما می توانیم» تنها یک شعار نیست بلکه یک باور و یک تجربه‌ی اصیل اسلامی است.

 تبیین نقشه‌ها و خدعه‌های قدیمی استعمارگران برای تسلط بر فرهنگ و منابع کشورهای مسلمان

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد: به زعم بنده کشورهای مسلمان به سه دلیل اساسی از قدیم مورد طمع استعمارگران غربی بوده و هستند. اولاً کشورهای مسلمان به لطف خداوند متعال غالباً بر بسترهایی عظیم از منابع خدادادی واقع شده‌اند و این برای دنیای منفعت طلبِ غرب غیر قابل چشم پوشی است. ثانیاً دنیای غرب از استیلای منطقِ مستدّل و معارف عمیق اسلامی بر سفسطه‌ی پوچ اومانیسم و ماتریالیسم هراس دارد و ثالثاً تکثیر روحیه‌ی ذلت ناپذیری و قاعده‌ی نفی سبیل مسلمانان در بین سایر ملل و اقوام پایه‌های هژمونی غرب را می لرزاند.

مردانی خاطرنشان کرد: ملت ما من‌جمله جوانان ما باید از ضرباتی که غرب به سرکردگی آمریکا به کشورهای مسلمان مانند ایران وارد کرده است آگاه باشند. دستگاه‌های سخن پراکنی غربی سعی می‌کنند این‌طور القاء کنند که مشکل غرب صرفاً با جمهوری اسلامی است و نه با ایران و اسلام. در صورتی که در تاریخ معاصر ایران و منطقه صدها نمونه وجود دارد که این ادعا را رد می‌کند. آیا دولت مصدق هم جمهوری اسلامی بود که انگلیس با عملیات تی پی آژاکس آن را سرنگون کرد؟ آیا زبان فارسی هم ابداع جمهوری اسلامی است که غرب کمر به از بین بردن آن در همه ی حوزه ی تمدنی ایران بسته است؟ نه. اتفاقا غرب هم با ایران و فرهنگ غنی آن به عنوان یک رقیب دیرینه تمدنی و هم با اسلام به عنوان یک مکتب نورانی ومستدّل که فلسفه‌ی وجودی همه‌ی مکاتب غربی را به چالش کشیده است، مشکل دارد .

تاکید بر لزوم تبیین منطق متقّن و مستدل تشیّع در همه‌ی عرصه‌های عقلی ، نقلی، فقهی و فلسفی

«تبیین منطق متقّن و مستدل تشیّع در همه‌ی عرصه‌های عقلی ، نقلی، فقهی و فلسفی»،« تبیین و نشر اندیشه‌های امام راحل بعنوان بنیان گذار انقلابی که همه‌ی ابهت پوشالی غرب را به چالش کشید »، «تبیین آراء و نقش بی بدیل امام خامنه ای در خنثی کردن نقشه‌های دشمنان»، «تعیین هوشمندانه سیاست‌های کلی نظام ( سندهای ابلاغی در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی، بیانیه گام دوم و ...)» ، «مدارای ایشان با دولت‌ها»،« کشف توطئه‌ها ( بعنوان مثال: سند 2030)»، «مدیریت هوشمندانه بحران‌ها ( از اغتشاشات کوی دانشگاه تهران تا فتنه ی 88 و اغتشاشات سال 98 همه و همه با تدابیر راهبردی مقام معظم رهبری رفع  گشتند.)»، «تبیین رویکرد دولت‌های مختلف در جمهوری اسلامی و تحلیل نتایج و خسارات گفتمان‌های غیر انقلابی و رویکردهای سازشکارانه برخی دولت‌های سابق» و «تبیین دست آوردهای گفتمان انقلابی و مدیریت جهادی ( موشک نقطه زن، پهپاد و...)» از جمله دیگر موضوعات مهمی بود که مردانی بر آن تاکید کرد.

وی افزود: ما در جهاد خودکفائی نیروهای مسلح من جمله در جهاد خودکفائی سپاه پاسدران سال‌هاست گیربکس اتوماتیک برای خودروهای سبک و سنگین نظامی می‌سازیم اما صنعت خودروسازی ما با این بودجه و با این درآمد سرشارِ حاصل از قیمت‌های غیر منطقی محصولات، هنوز یک گیربکس اتوماتیک داخلی و بومی نساخته است.

وظایف نهضت استادی بسیج در جهاد تبیین

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه به وظایف اختصاصی اساتید بسیجی اشاره کرده و عنوان کرد: مواردی که ذکر آن رفت از موارد محوری جهاد تبیین و مترتب بر همه اقشار به  ویژه اساتید بسیجی است. از دیگر مواردی که اختصاصاً متوجه اساتید بسیجی است می توان به «تبیین نقش مثبت اساتید انقلابی در تحولاتِ علمی، سیاسی و اجتماعیِ تاریخ انقلاب اسلامی (از شهید مطهری و شهید چمران تا شهدای هسته ای)»؛ «تبیین جایگاه و رسالت اساتید انقلابی به عنوان فرماندهان عرصه ی جنگ نرم»، «تبیین نقش اساتید در اجرای بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی و نیل به سمت تمدّن نوین اسلامی»، «تبیین چیستی و چرایی جنگ شناختی دشمن و چگونگی مقابله با آن»، «تبیین اهداف دشمن از جنگ روایت ها و نقش جهاد تبیین در مقابله با آن» اشاره کرد.

بیان توانایی‌ها و ظرفیت‌های اساتید انقلابی در حکمرانی مطلوب و متعالی، تبیین آثار منفی فقر تئوری در کشور پیرامون چالش‌های اساسی ( مانند عدالت، معنویت جتماعی، پیشرفت و... ) و تبیین نقش اساتید انقلابی در این عرصه، تدوین و تبیین دقیق نقشه راه جمهوری اسلامی جهت نیل به «تمّدن نوین اسلامی» از دیگر وظایفی بود که این استاد دانشگاه در ضرورت حضور استادان بسیجی بیان کرد.

هنر و رسانه ؛ دو مورد از تسلیحات لازم در عرصه جهاد تبیین

مردانی در پایان ، عنوان کرد: ورود به عرصه جهاد تبیین هم نیاز به مقدماتی دارد و هم تسلیحاتی.مقدمات ورود به این عرصه عبارت است از: خودسازی ؛ تهجّد ؛ مطالعه و  تفکر و تسلیحات لازم برای نبرد و پیروزی در این عرصه بصیرت ، صبر ، استقامت ، علم ،  رسانه  و  هنر است. مثالی که دیروز مقام عظمای ولایت از نقش انتشار یک عکس ( عکس دیدار همافران ارتش با امام عظیم الشأن در 19 بهمن سال 57) در ماندگاری و اثرگذاری آن حادثه تاریخ‌ساز و تحول‌آفرین  بیان کردند مصداق دقیقی از کارکرد هنر و رسانه بعنوان دو مورد از تسلیحات لازم در عرصه جهاد تبیین است.  قطعاً رسالت بسیج اساتید بعنوان نهضتی که دارای خیل عظیمی از متخصصین در عرصه ی علم، رسانه و هنر است در جبهه جهاد تبیین عظیم و بی بدیل است و دقیقاً به همین میزان از مسئولین توقع وجود دارد که مسیر را برای ورود اساتید انقلابی به عرصه‌های مورد نیاز جمهوری اسلامی و امت مسلمان من جمله آوردگاهِ جهاد تبیین هموار کنند. ان شاء الله خداوند به بنده و همه‌ی شما عزیزان توفیق التزام به منویاتِ مقام عظمای ولایت و جهادِ مخلصانه در همه‌ی زمینه‌ها من جمله عرصه‌ی جهاد تبیین را عطا کند.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.