بیانیه ۲۲ بهمن

تهران بزرگ

بیانیه ۲۲ بهمن

بسیج اساتید تهران بزرگ طی بیانیه ای بیان کرد بار دیگر اعلام می نماییم که قطار پر شتاب انقلاب اسلامی همانند نخستین روزهای پیروزی، با صلابت در مسیر رسیدن به اهداف متعالی حرکت می کند و هیچ نیروی مادی توان مقابله و توقف آن را نخواهد داشت.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج اساتید تهران بزرگ؛ سازمان بسیج اساتید دانشگاه های تهران بزرگ طی بیانیه ای اعلام کرد که قطار پر شتاب انقلاب اسلامی همانند نخستین روزهای پیروزی، با صلابت در مسیر رسیدن به اهداف متعالی حرکت می کند و هیچ نیروی مادی توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

            بسمعه  تعالی

(آیه 13 سوره مبارکه احقاف)"اِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنا اللهُ ثُمَّ اسْتَقاموا فَلا خَوْفٌ عَلَیهِ‍م و لا هُم یَحزَنُون"

"آنان که گفتند: آفریننده ما خداست و بر این سخن پایدار و ثابت ماندند بر آنها هیچ ترس و بیمی و حزن و اندوهی (در دنیا و عقبی) نخواهد بود."

در آستانه چهل وسومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و همه جان برکفان این مسیر پرافتخار، باردیگر اعلام می¬نماییم که قطار پرشتاب انقلاب اسلامی همانند نخستین روزهای پیروزی، با صلابت در مسیر رسیدن به اهداف متعالی حرکت می کند و هیچ نیروی مادی توان مقابله و توقف آن را نخواهد داشت.

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به عنوان بزرگترین انقلاب سیاسی و اجتماعی تاریخ جهان، نتایج گسترده-ای را در سطوح مختلف ملی-منطقه ای – بین المللی و جهانی به همراه داشته است و تاثیرات آن کماکان در معادلات سیاسی جهان امروز قابل تامل است. در طول چهل وسه سال گذشته، مسیر حرکت انقلاب اسلامی توام با موانع، حوادث و مشکلات گوناگونی بوده است که البته مسائل پیش آمده نه تنها شتاب این حرکت عظیم را کم نکرده، بلکه بیش از پیش موجب پیشرفت انقلاب در ابعاد مختلف شده است.

در گام اول انقلاب، شاهد شکوفایی بخشهای مختلف کشور بودیم. بسیاری از عقب ماندگیهای تاریخی در دوره پیش از انقلاب، جبران گردید و تحولات گوناگونی در کشور به وقوع پیوست. مهمترین نتیجه این تحولات را می توان در ارتقاء شاخصهای مختلف توسعه دانست که به اذعان مراکز معتبر بین المللی و جهانی، تغییرات ایجادشده در دوره پس از انقلاب، با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست.

اکنون بعد از ۴۳ سال با تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل جنگهای تحمیلی سخت در گام اول انقلاب، شاهد ظهور استراتژی مقابله با جنگهای نرم، هدف گذاری پیشرفت های قابل اتکا و رشد علمی در ابعاد مختلف حوزه های علوم انسانی ، دفاعی، پزشکی، صنعتی، نانو و علوم هسته ای و... هستیم که حاصل ایمان، ولایتمداری، تکیه بر پتانسیل های داخلی و تولید علم، عدالت خواهی و مبارزه با فساد، صیانت از استقلال و آزادی، حراست از عزت ملی در روابط خارجی و تاکید بر عزت، حکمت و مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 با این وجود، امروز وظیفه و تکلیف همگان، حفظ آن دستاوردها، تقویت وحدت ملی، تشدید روحیه اخوت و برادری و اخلاص در عمل و جهاد در راه پیشرفت ایران اسلامی است؛ و مَا النّصُر الاّ مِن عِندالله.

 بخش های مختلف کشور باید با نصب‌العین قرار دادن نقشه راه ولایت و امت؛ یعنی "بیانیه فاخر و گرانسنگ گام دوم انقلاب اسلامی"آمادگی خویش را برای حضور در عرصه‌های هفت¬گانه جهاد فی سبیل‌الله؛ در میدان‌های علم، معنویت، اقتصاد، سیاست خارجه، مبارزه با فساد و برقراری عدالت، استقلال و مبارزه با سبک زندگی غربی و بسط و گسترش سبک زندگی اسلامی، همچون گذشته اعلام نمایند.

 سازمان بسیج اساتید دانشگاههای تهران بزرگ، ضمن گرامیداشت چهل و سومین بهار انقلاب و دعوت مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن(خودرویی، مجازی، حضوری)، اعلام می نماید که تلاش برای تبیین علمی حقایق و واقعیتهای انقلاب شکوهند اسلامی را به عنوان یک فریضه سیاسی و اجتماعی خود می داند و در این مسیر پرتلاطم و پرافتخار از هیچ تلاشی دست نخواهید کشید.

                                                                                              والسلام

                                                                         سازمان بسیج اساتید دانشگاههای تهران                                                                                                        بزرگ

 

خبرنگار: سامیار لایقی قرحی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.